EPUAP

ePUAP

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. z siedzibą w Kielcach korzysta z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) na platformie ePUAP. Adres skrytki ESP wskazanej do przesyłania pism w formie dokumentów elektronicznych: /MpecKielce/SkrytkaESP

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Aby można było złożyć pismo do konieczne jest:

posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP (założenie konta jest bezpłatne),
posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub posiadanie profilu zaufanego na platformie ePUAP.
Aby uzyskać profil zaufany na platformie ePUAP należy zalogować się na swoje konto i wypełnić wniosek dostępny w zakładce „Profil Zaufany”. 

Chcąc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny należy zgłosić się między innymi do jednego z kwalifikowanych polskich centrów certyfikacji, których rejestr dostępny jest na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji.

 Funkcjonowanie, zakres i warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (e-PUAP) regulują następujące przepisy:

Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2014.1114 j.t., z późn. zm.);
Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U.2016.1626);
Rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz.U.2016.1633).
Kwestie dotyczące podpisu elektronicznego uregulowane są w Ustawie z dnia 5 września 2016 roku o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579) i Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U.UE.L.2014.257.73).
 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2015.971 j.t. z późn. zm.) określa:

warunki organizacyjno-techniczne doręczania dokumentów elektronicznych, w tym reguły tworzenia elektronicznej skrzynki podawczej,
formę urzędowego poświadczenia odbioru dokumentów elektronicznych przez adresatów,
sposób sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych,
sposób udostępniania kopii dokumentów elektronicznych oraz warunki bezpieczeństwa formularzy i wzorów dokumentów.
 

Pisma wnoszone za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej sporządza się w formacie danych XML na podstawie wzorów dokumentów elektronicznych umieszczonych w centralnym repozytorium lub lokalnym repozytorium (§ 17 ust. 1 ww. rozporządzenia). Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes lub aktualnym, ważnym profilem zaufanym.

Załącznik do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U.2015.971 j.t. z późn. zm.) zawiera formaty danych, w jakich zapisuje się załączniki dodawane do pism tj.: doc, docx, gif, jpg, ods, odt, PDF, png, rtf, svg, tif, txt, xls, xlix, xml.

Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej wynosi 5 MB.

 

Akceptowalne rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny to w szczególności pendrive, płyta CD, płyta DVD.

Akceptowalne rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru to w szczególności pendrive lub płyta CD-RW.

Doręczenie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych może być potwierdzone:

poświadczeniem przedłożenia;
dokumentem w postaci papierowej sporządzonym przez adresata.
W przypadku potwierdzenia w formie poświadczenia przedłożenia dokument elektroniczny powinien być podpisany podpisem elektronicznym osoby identyfikowanej. Poświadczenie przedłożenia jest przesyłane na adres poczty elektronicznej wskazany przez doręczającego lub jeżeli adresat ma takie możliwości techniczne – zapisywane na dodatkowym informatycznym nośniku danych dostarczonym przez doręczającego wraz z nośnikiem, na którym znajduje się doręczany dokument.

W przypadku potwierdzenia w postaci papierowej sporządzonej przez adresata informatyczny nośnik danych powinien być trwale oznakowany w sposób pozwalający na jego jednoznaczną identyfikację. Jeżeli zachodzi potrzeba przekazania więcej niż jednego pliku, pliki umieszcza się spakowane w jednym pliku.

Masz pytania ale nie możesz skontaktować się z nami telefonicznie? Nie wahaj się i napisz do nas!

Wyślij zapytanie