Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. z siedzibą w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego MPEC Spółka z o.o. w Kielcach.

Data publikacji strony internetowej: 15.12.2015.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 15.07.2022.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej znajdują się archiwalne zdjęcia ilustracyjne bez tekstów alternatywnych, archiwalne pliki pdf i doc mogą być nie czytelne dla czytników używanych przez osoby niepełnosprawne. Niezgodności te są sukcesywnie usuwane.

Oświadczenie sporządzono dnia 15.07.2022. 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, w oparciu o „Listę kontrolną do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych” opublikowaną przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz test oceny stron www „European Internet Inclusion Initiative”, dostępny pod linkiem aktywnym: http://checkers.eiii.eu/, zgodnie z którym strona internetowa www.mpec.kielce.pl spełnia wymagania dostępności w 98,98 %.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści, tj. zmianę wielkości czcionki oraz zmianę kontrastu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Wiktoria Wojteczek, adres poczty elektronicznej w.wojteczek@mpec.kielce.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48413335189. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich (link aktywny do strony kontaktowej RPO).

Dostępność architektoniczna

Budynek siedziby MPEC Sp. z o.o. ul. Poleska 37

  • wejście główne do budynku od strony parkingu przy ul. Poleskiej 37 jest dostosowane do potrzeb osób korzystających z wózków inwalidzkich;
  • na parkingu przed wejściem głównym znajdują się oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych;
  • przy wejściu głównym nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;
  • wejście nie jest zabezpieczone bramkami;
  • w budynku nie ma pętli indukcyjnych;
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych;
  • w budynku znajduje się winda dostosowana do potrzeb osób korzystających z wózków inwalidzkich, co umożliwia poruszanie się po wszystkich poziomach budynku;
  • toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku;
  • każdorazowo istnieje możliwość wezwania pracownika danego Działu do omówienia sposobu załatwienia sprawy w wyznaczonym do tego miejscu na parterze budynku;
  • wszelkich informacji o dostępności dla osób z niepełnosprawnościami udziela Biuro Obsługi Spółki MPEC Spółka z o.o., kontakt telefoniczny: +48 41 3335120, e-mail: biuro@mpec.kielce.pl

Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.
 
 

Masz pytania ale nie możesz skontaktować się z nami telefonicznie? Nie wahaj się i napisz do nas!

Wyślij zapytanie